Tuesday 16 September 2014

Turloxi




Biloxi kan være så utrolig intens og masete, men han er også en ekstremt følsom, fornuftig og hyggelig hest å håndtere. Og når han er i godlune er det INGEN det er enklere, eller mer koselig, å ha med som turkamerat. Han tusler foran eller bak, stopper og går på lydkommando, leser kroppspråket mitt sånn at jeg egentlig ikke trenger å si eller gjøre annet enn å gå der jeg vil, i det tempoet jeg vil, og så følger han meg på behagelig avstand. Men kommer pent bort for en liten kos eller litt ros når jeg stopper opp for å nyte utsikten.

Biloxi can be so intense and demanding, but he is also a very sensitive, sensible and nice horse to handle. When he's in the right mood, no other horse is easier or more pleasant to take for a hike. He'll walk in front, or behind, stop and go when I say so, and he'll read my body language so I don't really have to say or do much at all. He'll just follow me, at a comfortable distance, exactly where I go. And when I stop to take in the view he'll come closer for a cuddle and some kind words.

No comments: