Tuesday, 24 March 2009

Pedikyr og tyggeleker


Forrige uke fikset supersnille Roy på framhøvene til Biloxi. Og idag tok han bakhøvene. Pga vekst - antar jeg - har Biloxi vært litt utålmodig når det gjelder stell av frambena. Bakbena er null problem, noe jeg tror Roy satt stor pris på. Jannicke var snill og filmet oss.

Last week Roy was kind enough to do Biloxis front hooves, and today he did the back hooves. Because of growth - I assume - Biloxi's been a little awkward and restless when I lift his front legs. The hindlegs however, are no problem at all, and I think Roy quite appreciated that. Jannicke shot and directed this epic filmclip.

Biloxi står mye ute, og har tilgang på både kompiser og skog å gnage på der. Men jeg innbiller meg at det er deilig å ha "tyggeleker" inne også. Har lagt inn noen litt mindre pinner som han helt åpenbart har kost seg med, så idag var jeg (og Matilde) bortom et sted hvor de har felt to trær og stjal med noen fine trebiter til Biloxi (og Fighter). De falt i smak! (Håper de ikke er for mye i veien ifm møkkingen. Isåfall - unnskyld!)

Biloxi spends a lot of time outside, and he has access to friends and trees he can gnaw on. But I think it's nice to have some "chewy toys" inside too. He's had access to some smaller pieces of wood that he's obviously enjoyed, and today I fetched some larger pieces from where they felled a tree recently. He definitly liked them! (I just hope they're not too much in the way when mucking out. If so, sorry!)

No comments: