Monday, 30 August 2010

Familiehygge i solen


Gjett om det er koselig når det tikker inn mailer - med bilder - fra Fru Mor som kan rapportere om et hyggelig besøk hos de to firbente. Først fikk de en god stund med "selvplukk", og så fikk de noen gulrøtter i høyet. I tillegg var snille Fru Mor innom hestebutikken og kjøpte ufôret regnfrakk til junior sånn at han slipper å bli gjennomvåt og kald når værgudene ombestemmer seg igjen. Jeg vil helst at de få et "i nabolaget til naturlig" hesteliv. Og de står feks uten dekken så mye som mulig, både inne og ute, men det er ingen tvil om at hestene setter pris på både tak over hodet og frakk når det er kaldt og vått. Så da får de det! Det hjelper naturligvis med en stalleier som ser an vær, og ikke kalenderen, når hun bestemmer om de skal kles på eller ikke på morgenen.

Guess if I love it when a new email arrives and it's from mum showing me just how pleased the horses are with her visit. First they got to graze for a long while, and then she gave them a bunch of carrots in their hay. In addition she was nice enough to stop by the shops and pick up a new waterproof windbreaker (ie turn out rug) for Biloxi so he doesn't get drenched and cold when the weather turns. Though I want my horses to have a natural-ish life, I'm happy to stable them, rug them, shoe them etc if they show that they're happier that way. And I'm lucky enough to have a yard owner who looks at the weather and how the horses are doing, rather than the calender, when it comes to rugging up or not in the morning.

No comments: