Sunday, 17 October 2010

Salloxi



Det er lenge siden vi har hatt på utstyr, så da tenkte jeg at vi kunne trene litt på det "ute i det fri". Biloxi sto pent og stille mens jeg tok på salen, så tuslet han noen skritt og før han forvandlet seg fra chilla brun til rodeohest med skru. Siden jeg ikke hadde strammet gjorden noe særlig skle salen fram på manken og det ble noen heftige moves før Biloxi kom på at han faktisk ikke var noe redd for denne og landet. Bokstavlig talt. Jeg fikk flyttet salen tilbake på plass, festet gjorden litt bedre og fortalte ham at han aldrialdrialdri må gjøre sånn med menneske på toppen. Tok på hodelag også, og DET var fæle greier. Har et rett gummibitt, og jeg tror så absolutt at jeg skal bytte til noe delt neste gang. Men til tross for at både sal og hodelag var litt teit i dag er han så snill og grei. Når jeg tok av hodelaget ba jeg ham stå pent og tok det på og av en håndfull ganger, og han gapte pent og lot meg styre med ører og lugg. Alt i alt, en flink unghest!

It's been quite some time since Biloxi wore tack last, so I figured we'd "work" on that outside. He stood patiently while I saddled up, then walked a few steps before doing any bucking bronco proud with a fabulous display. I hadn't tightened the girth, so the saddle slid forward onto his withers and he added some pretty impressive airs above ground before remembering that he doesn't really worry about these things and calming down. I moved the saddle and chinched the girth a bit and told him neverever to do that with a human on top. Put on the bridle as well, and that was downright mean according to Biloxi. The straight rubber bit is just yucky, so I'll swap it for something else next time. But despite being a bit unhappy with both the saddle and bridle he behaves very well. I removed the bridle, and put it back on, a handful of times and he opened his mouth, and happily let me "mess" with his ears and forelock. All in all, a good boy!

No comments: